Zákazníci musí nejdříve zboží vidět, aby u vás nakoupili
Rčení „Nekupuj zajíce v pytli“ platí v případě e-shopů dvojnásob. Co nejlépe tak svým zákazníkům ukažte, jaké zboží vlastně kupují.
Fotografie produktů patří mezi naprostý základ každého úspěšného e-shopu.
Pokud návštěvník pořádně neví, na co se dívá, jen těžko ho budete přemlouvat, aby si dal zboží do košíku.
Čím více detailů, tím lépe
Že už máte fotky? Výborně!
A jsou dostatečně detailní? Takové fotografie totiž často rozhodují.
Abych vám neříkala obecné poučky, uvedu konkrétní situaci z praxe.
Můj kolega sháněl žebřiny. V prvním e-shopu měli přesně takové, jaké chtěl. Potřeboval se ale ještě ujistit, jakým způsobem jsou žebřiny ukotveny ke zdi. Bohužel se z jedné nic neříkající fotografie nedozvěděl odpověď. Možná namítnete, že měl zavolat či poslat e-mail do e-shopu, ale veřte mi, ne každý je dobře komunikativní.
Než aby čekal na odpověď z e-mailu, přešel na jiný e-shop a našel, co potřeboval! Detailní fotka žebřin mu naprosto přesně zodpověděla na jeho otázku. Nic už mu tak nebránilo, aby zde dokončil objednávku.
Neudělejte stejnou chybu!
U každého zboží, samozřejmě s ohledem na jeho vlastnosti, mějte taktéž detailní fotografie. Především se pak zaměřte na místa, na které se vaši zákazníci nejvíce ptají a na které byste se vy sami při nákupu zaměřili.
Nedejte se zmást, detailní fotografie jsou stejně důležité i u elektroniky, například notebooků. Ačkoliv zákazníci (muži) hledí hlavně na technické parametry produktu, ve výběru hraje svoji roli i design (ženy).
Ukažte, jak produkt vypadá v praxi
Fotografie zboží na bílém pozadí vypadají profesionálně, ale ne vždy jsou úplně praktické.
Zákazník si u vás třeba objedná lampu na stůl …
… a doma zjistí, že se mu tam vůbec nevejde!
Možná namítnete, že si měl najít rozměry, ale ruku na srdce - ne každý si umí rozměry produktu představit v reálu, nemluvě o těch, co informaci v popisku přehlédnou. Zákazníci jsou zkrátka různí a různě uvažující.
V těchto případech je maximálně přínosné ukázat zboží v reálném prostředí, aby si zákazník dokázal produkt co nejlépe představit.
Takové fotografie naplno využívá třeba e-shop Dedra.cz, jenž tak názorně předvádí i vcelku jednoduché produkty.
Jak ale všechny ty fotografie v detailu produktu prezentovat?
Nejlépe najednou.
Pod hlavní fotografii ukažte všechny miniatury fotek. Nesnažte se je schovávat za tlačítka a šipečky.
V případové studii e-shopu Svetbot.cz, se zjistilo, že se po zobrazení všech fotek najednou snížil počet dotazů na zboží.
Používejte nadstandardní nástroje
Především v případě, kdy prodáváte zboží, u kterého zákazníci koumají vzhled, je třeba si se zobrazením fotografií skutečně pohrát.
Využijte například funkci přiblížení (lupa), pomocí které si návštěvníci mohou prohlédnout každičký detail.
Nebo produkty prezentujte v podobě 360° fotografií, díky kterým si zájemci zboží lépe představí ze všech stran. Pokud vám tato funkce přijde drahá a náročná na implementaci, máte samozřejmě pravdu - proto se hodí s ní začít ryze u TOP produktů či novinek uváděných na trh a navíc jen u vybraných druhů sortimentu (např. považuji za zbytečný luxus dělat tyto fotografie u položek za pár korun, u plochých produktů, u vysokoobrátkového zboží apod.).
Na trhu jsou také e-shopová řešení, která návštěvníkům dovolí změnit barvu zboží jedním kliknutím a následně mu ji ukážou i v náhledové fotce (tzn. systém e-shopu páruje fotku s konkrétní variantou produktu).
Samozřejmě že výše popsanou funkci, stejně jako 360° fotografie, nevyužijete ve 100% prodejního sortimentu (např. paměťové karty). Vždy tak používejte jen to, co má ve vašem případě smysl.
Máte v pořádku všechny fotografie na svém e-shopu?
Napište mi do komentářů!
Dobrý den,
právě pracujeme na nových fotkách našeho eshopu a chtěla jsem se poradit, určitě máte zkušenosti s programy e shopů, který je cenově dostupný a vhodný pro náš eshop.
Děkuji Šárka
Dobrý den, máte na mysli program pro úpravu fotografií? Běžně se užívá Adobe Photoshop. Fotografie by vám ovšem měl dodávat grafik, co fotografie upravuje (případně fotograf).