7 způsobů, jak vydělat na internetu

Kdysi jsem dostala od někoho otázku, jak si vydělat peníze na internetu? Za sebe říkám, že to jednoduché není a univerzální návod pro všechny neexistuje. Sepsala jsem pro vás svoje osobní zkušenosti a osobní pohledy na zdroje, s nimiž jsem se dostala jakkoliv do kontaktu.

1) Prodej e-booků

E-book 99 tipů pro e-shopy jsem dávala dohromady intenzivně půl roku. Následné revize v roce 2014 mi vzaly pár týdnů. Další revize mě čekají. Kolega spolu s programátorem strávili stovky hodin na nastavení a aktualizaci technického stavu prodejní stránky i prodeje. Vydělávat peníze prodejem e-booků lze. Má to svoje úskalí a určitě se nejedná o rychlou cestu k rychlým penězům. Roli v úspěchu při prodeji hraje vedle informační hodnoty textu také odpovídající úprava obsahu. V mém případě se investice vrací spíše postupně v čase.

Část webové stránky s prodejem eBooku 99 tipů pro E-SHOPY

Ukázka části webové stránky s prodejem eBooku 99 tipů pro E-SHOPY

2) Placené články

Vydělávat můžete i formou psaní placených článků. Možná znáte službu Placla.cz, která propojuje poptávky po placených článcích s lidmi, kteří je za finanční odměnu napíší. Kdo umí psát a má možnost článek zveřejnit na stránkách s relevantní návštěvností, může si měsíčně vydělat psaním článků od pár stokorun až po několik tisíc korun, případně i více.

Ukázka části administrace systému Placla.cz se zobrazením poptávky.

Pokud máte tematický web s poptávkou, tak zhotovením článku si můžete vydělat obnos minimálně v řádu stokorun. Pokud máte „super“ web, tak můžete vydělat i jednotky tisíc za zveřejnění článku za předpokladu, je-li inzerent ochoten cenu akceptovat.

3) Provizní programy (affiliate)

Propagací konkrétních produktů či služeb prostřednictvím provizních programů (affiliate) můžete očekávat měsíčně výdělky od několika stovek či jednotek tisíc až po desítky tisíc, případně více. Affiliate není jednoduchý a určitě to není tak, že se do nějakého programu zaregistruje, spustíte např. PPC kampaně či vložíte banner na blog a za měsíc se budete radovat z desítek tisíc. V roce 2015 mám reálnou zkušenost s affilo e-shopy, kde dosahuji měsíčně na provize v řádu tisíců, přepočteno na obrat e-shopu to jsou objednávky v řádu desetitisíců za měsíc.

Administrace provizního systému Affilo.cz

Administrace systému Affilo – černého koně v affiliate.

4) Provoz internetového obchodu

Toto je z mého pohledu asi jeden z nejtěžších způsobů, jak vydělávat peníze. A to platí o to více, když řešíte kompletně sklady, logistiku, zaměstnance. Reálnou zkušenost s provozem e-shopu mám na palelo.cz, což je spíše laboratoř na hraní a ne zdroj obživy. Více tak rozumím svým klientům, chápu jejich potřeby a jsem schopna je lépe směřovat. Díky tomuto malému e-shopu vím, co to je balit balíky, plánovat zásoby, komunikovat s přepravci a zákazníky, řešit s dodavatelem podrážení cen či hledat nové možnosti rozšiřování prodeje.

5) Prodej na Aukru

Na Aukru jsem přímo neprodávala, přesto jsem hovořila s několika lidmi, co mají reálnou zkušenost v roli prodejce na Aukru. Dosud jsem narazila na lidi, kterým se prodej daří. Jmenovat bohužel konkrétně nemohu. Každopádně se jedná o lidi, co současně provozují i e-shopy a Aukro vnímají jako další zdroj pro navyšování tržeb. Pro některé z nich se Aukro stalo, i přes svoje poplatky, dokonce silnějším generátorem příjmů než samotný e-shop (např. oblečení), protože poplatky jsou v součtu nižší než ostatní náklady na marketing e-shopu.

6) Prodej reklamní plochy pro bannery

Typicky se jedná o reklamní plochy na tematických webech (o kulturistice, rybaření, kosmetice, zdravé výživě, erotika aj). V roli majitele webu můžete aktivně vyhledávat potenciální inzerenty. Co se týče výdělku, z mých zkušeností jsou to spíše stovky korun měsíčně, maximálně tisíce (určitě budou výjimky). Abyste vůbec nějaké inzerenty sehnali, musí web vykazovat vysokou míru návštěvnosti, která kliká na bannery a která přináší inzerentům to, co od umístění reklamy očekávají – návštěvnost, objednávky, registraci a jiné.

Tento způsob se dá ještě rozšířit o trošku jinou formu, v níž nemusíte osobně shánět inzerenty. Reklamní plochu nabídnete prostřednictvím reklamních systémů partnerů. Dělá se to tak, že v reklamním systému partnera získáte kódy, které následně vložíte na svůj web. Reklamní systém sám vkládá „relevantní reklamu“ na váš web a z každého prokliku se vám přičítají provize. Vy pak po uplynutí určitého období žádáte o výplatu provizí z těchto prokliků. Jenže dnes už to není tak růžové, jako třeba v roce 2007, kdy lidi mnohem více klikali na bannery a kdy jste z prokliku mohli mít více peněz.

K nejstarším reklamním systémům patří Google Adsense, Sklik Partner nebo systém pro automaticky prodej odkazů na vašem webu systém Ranky.cz.

Email s informací, že si zákazník objednal inzerci na webu v systému Ranky.cz

Oznámení o tom, že si inzerent koupil u vás odkaz. Odkaz se zobrazí na vašem webu automaticky.

Email s informací, že zákazník neprodloužil inzerci na webu v systému Ranky.cz

V případě, že inzerent neprodlouží inzerci, tak se odkaz automaticky odstraní z vašeho webu.

7) Placené konzultace po Skypu

Prodáváte-li na internetu služby a jejich součástí je poradenství, můžete toto poradenství nabízet i formou placených konzultací či školení, třeba na Skypu. Hodí se téměř do každého oboru, kde lze lidem předávat informace – hubnutí, právo, osobní rozvoj, výuka jazyků atd. Konzultace mohou být i forma doplňku k prodeji e-booků. S touto formou pracuji také a měsíčně si můžete vydělat tisíce až desetitisíce korun.

Výše psaný výčet není vyčerpávající. Vydělávat peníze můžete třeba i prodejem info kurzů, prodejem či pronájmem aplikací, nástrojů a podobných věcí (což je také tak trochu forma služby). Máte-li i vy nějakou formu, kterou znáte či aktivně používáte, připište ji do komentáře.

Petra Mikulášková
Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby.
Komentáře
  1. RomanaL napsal:

    Hezký den, děkuji za zajímavý článek, velmi se mi zalíbil ten affiliate.. jak by měl podle vás člověk začít, pokud by se chtěl do něčeho takového pustit? Popřípadě jaký byste doporučila segment?

    Díky, Romana

    • Dobrý den, kdybych měla doporučit segment, tak musí splnit 4 podmínky – rozumná marže, vaše alespoň částečná znalost segmentu a záliba v něm, spolehlivý dodavatel a dostatečná cílová skupina. Těžko říci, jestli to jsou sportovní věci, potraviny, oblečení či něco jiného. Jakmile něco z toho začně výrazně pokulhávat, šance na úspěch se rapidně snižuje. A co se týče začátků, určitě si detailněji „nastudujte“ možnosti propagace na internetu – bez znalosti tohoto vám affiliate jen tak fungovat nebude.

  2. Silvie napsal:

    Dobrý den, co říkáte na vyhledávače produktů, které jsou nějak zaměřeny? Provozujeme dárkový vyhledávač http://www.lamuse.cz, do kterého hledáme tipy na dárky ze zajímavých eshopu. Díky za názor. Silvie

  3. Heli napsal:

    Tak mě třeba u mě jsou dost podstatné PR články. Ale je to taky otázka o dobrém pisateli. Jak vlastně psát dobré PR články, jsem si našla tady https://topranker.cz/pr-clanky/ a hodně se mi zlepšil zájem právě o tento typ článků. O affiliate jsem slyšela, vypadá to zajímavě, jen je teda potřeba mít blog, na to konkrétní téma.

  4. Jane napsal:

    Moc díky za článek

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Petra
    Mikulášková


    Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby. Více o mně…