V jihočeském městečku Vodňany se ve dnech 31.8. až 2.8. konala akce s názvem Eshopvikend. Workshopy i přednáškami byla zaměřena zejména na témata spojená s provozem e-shopu a jeho propagací. Jednu z nich jsem měla i já a nesla se v duchu srovnávačů zboží. O čem to bylo? Čtěte dále.
Srovnávače zboží patří mezi rychlý a levný způsob, jak propagovat své zboží. Omyl! Pokud má mít inzerce smysl, slovo rychlé a levné je v mnoha případech pouze sladká hudba. Podívejte se na video, kde hovořím o tom, jaká specifika je nutné mít na mysli a co často musíte absolvovat. Pro mě se tyto jevy staly checklistem, který u inzerce každého e-shopu mám na mysli.
Přednáška se konala na Eshopvikendu, který pořádal Jan Kalianko, majitel e-shopu Svetbot.cz.
1. tip od Jana Kalianka – Závěry z testování berte jako doporučení, ne jako dogma! Např. změna barvy tlačítka na vašem e-shopu fungovat zrovna nemusí, protože tam jsou další desítky prvků, které mohou testování ovlivnit.
2. tip od Honze Tichého – Interní odkazy uvádějte s kompletní adresou. Když někdo zkopíruje váš text, tak budou odkazy stále funkční.
3. tip od Roberta Němce – Robert zmínil zajímavou knihu, kterou mám také. Je 100 let stará, ale její závěry platí dnešní marketing stále. Jmenuje se Scientific Advertising od Claude C. Hopkinse. Stáhnout si ji můžete v originálním anglickém znění zde nebo pohledat český překlad v antikvariátech.
[sociallocker id=6136]
4. tip od Michala Janíka – Skryjte z inzerce na vyhledávačích zboží nekvalitní produkty (např. to, které negeneruje objednávky, nebo na něm máte příliš malou marži). Když chcete zvýšit spárovanost zboží na srovnávači, začněte u zboží, které je pro vás obchodně významné (např. konkrétní výrobce či značka, nebo zboží s konkrétní marží).
5. tip od Davida Hořavy – Používáte-li pop up okno pro sběr kontaktů, zakažte jeho zobrazování návštěvnosti, která už vaše e-maily odebírá.
6. tip od Honze Tichého – U Enhanced Ecommerce neimplementuje vše. Začněte jen s něčím a když to bude funkční, přidejte další. Navíc odesílání dat je kapacitně omezeno, takže vše, co je implementováno a reálně odesíláno do Google Analytics, nemusíte v datech nakonec vidět.
7. tip od Michala Blažka – Pro sledování odesílaných dat nejen do GTM (Google Tag Manager) je vhodná aplikace WASP (najdete ji jako rozšíření do Chromu).
8. tip Milana Pichlíka – Pokud vybíráte šablonu pro e-shop na Wordpressu, vybírejte takovou, která podporuje schema.org. Tyto šablony totiž umí posílat mikroformáty na Google.
9. tip od Jakuba Kašparů – Nepřecházejte unáhleně na HTTPS, Seznam se s tím nepopere a dochází ke ztrátě pozic, a to v řádu desítek procent!
[/sociallocker]
Další tipy najdete ve videích na www.eshopvikend.cz, kde najdete také prezentace a fotky.
29.-31. července 2016 bude další ročník, tak se nezapomeňte již nyní „přihlásit“ na www.eshopvikend.cz!