Znáte aplikaci Smartemailing na rozesílání emailů?

V ČR je pro tvorbu e-mailingových kampaní velmi rozšířený systém Smartemailing. Je česky, takže konkuruje zahraničním obdobným službám, např. hodně známému Mailchimpu. O tomto systému jsem si pohovořila s Petrem Popkem, který v době uskutečnění tohoto rozhovoru zajišťoval školení obsluhy Smartemailingu.

Jaký je poměr mezi klienty, kteří využívají kreditové účty a účty business?

Poměr business účtů a kreditu je 91:9. Takže business účty vedou.

A co e-shopy, který tarif upřednostňují?

Tuto statistiku z hlediska e-shopů nesledujeme, ale obecně jsou více oblíbené business účty.

Využívají u vás klienti doplňkových služeb? Co v tomto směru nabízíte?

Ano, využívají – konzultace, tvorba šablon na míru či napojení přes API.

Dvě ženy před plátnem se zobrazením aplikace Smartemaling.

S Markétou Danišovou, projektovou manažerkou aplikace Smartemailing.

Mohu ve vašem systému používat vlastní šablonu?

Ano, můžete si vytvořit vlastní HTML šablonu. Také lze i ty naše šablony, co jsou k dispozici, upravit. Není to ale moc dobré. Naše šablony jsou uzpůsobené více druhům poskytovatelů e-mailových schránek. A když člověk začne vytvářet vlastní, nebo ji zadá kodérovi, často ji neoptimalizují pro různé poštovní klienty. Pak lidem přichází e-maily s rozhozenou grafikou.

Máte můstky/API pro napojení na externí systémy? Jaké? Co z toho využívají e-shopy?

Máme tato napojení, jedná se o tzv. token a lze jej použít pro napojení na cokoliv. Stojí aktuálně jednorázově 1 500 Kč. Pokud klient u nás využívá více služeb, tak má tento token zdarma. Všeobecně těchto napojení lidé (e-shopy) moc nevyužívají. Je potřeba, aby měli programátora, co jim propojení nastaví. Tato napojení jsou vhodná třeba pro automatický import zákaznických adres z e-shopu do Smartemailingu.

Pozn. Napojení na API slouží k automatickému importu emailů z administrace e-shopu. Odpadá tak export/import adres do eshopu ručně.  Více o API zde www.smartemailing.cz/api

Existuje pro vás nějaká konkurence, u které se inspirujete za zlepšení vašeho produktu?

Samozřejmě se díváme, co dělá konkurence. Nedívá se ovšem náš programátor, byl by pak totiž ovlivněný tím, jak má funkci zhotovit. Naším cílem je, aby systém byl maximálně jednoduchý na užívání a aby nebyl přeplácán.

Screen obrazovky aplikace Smartemailing

Takto vypadá administrace aplikace Smartemailing.

Plánujete výhledově nějaké novinky či změny?

V příštích měsících bychom chtěli uvolnit responzivní šablonu administrace smartemailingu. Dále také připravujeme nové funkce (triggery na datum – v době vydání článku hotovo) a bude též nový objektový editor (obdoba toho, co má Mailchimp).

Pokud se rozhodnete cestou e-mail marketingu, doporučuji blog Smartemalingu. Dozvíte se zde mimo jiné v několika bodech, jak dělat e-mailing. Pro ty z vás, co neradi čtou, ale upřednostňují audiovizuální vzdělávání, se pak může hodit on-line kurz Emailacademy, jejímž autorem je David Kirš.

Petra Mikulášková
Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Petra
    Mikulášková


    Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby. Více o mně…