V ČR je pro tvorbu e-mailingových kampaní velmi rozšířený systém Smartemailing. Je česky, takže konkuruje zahraničním obdobným službám, např. hodně známému Mailchimpu. O tomto systému jsem si pohovořila s Petrem Popkem, který v době uskutečnění tohoto rozhovoru zajišťoval školení obsluhy Smartemailingu.
Poměr business účtů a kreditu je 91:9. Takže business účty vedou.
Tuto statistiku z hlediska e-shopů nesledujeme, ale obecně jsou více oblíbené business účty.
Ano, využívají – konzultace, tvorba šablon na míru či napojení přes API.
Ano, můžete si vytvořit vlastní HTML šablonu. Také lze i ty naše šablony, co jsou k dispozici, upravit. Není to ale moc dobré. Naše šablony jsou uzpůsobené více druhům poskytovatelů e-mailových schránek. A když člověk začne vytvářet vlastní, nebo ji zadá kodérovi, často ji neoptimalizují pro různé poštovní klienty. Pak lidem přichází e-maily s rozhozenou grafikou.
Máme tato napojení, jedná se o tzv. token a lze jej použít pro napojení na cokoliv. Stojí aktuálně jednorázově 1 500 Kč. Pokud klient u nás využívá více služeb, tak má tento token zdarma. Všeobecně těchto napojení lidé (e-shopy) moc nevyužívají. Je potřeba, aby měli programátora, co jim propojení nastaví. Tato napojení jsou vhodná třeba pro automatický import zákaznických adres z e-shopu do Smartemailingu.
Pozn. Napojení na API slouží k automatickému importu emailů z administrace e-shopu. Odpadá tak export/import adres do eshopu ručně. Více o API zde www.smartemailing.cz/api
Samozřejmě se díváme, co dělá konkurence. Nedívá se ovšem náš programátor, byl by pak totiž ovlivněný tím, jak má funkci zhotovit. Naším cílem je, aby systém byl maximálně jednoduchý na užívání a aby nebyl přeplácán.
V příštích měsících bychom chtěli uvolnit responzivní šablonu administrace smartemailingu. Dále také připravujeme nové funkce (triggery na datum – v době vydání článku hotovo) a bude též nový objektový editor (obdoba toho, co má Mailchimp).
Pokud se rozhodnete cestou e-mail marketingu, doporučuji blog Smartemalingu. Dozvíte se zde mimo jiné v několika bodech, jak dělat e-mailing. Pro ty z vás, co neradi čtou, ale upřednostňují audiovizuální vzdělávání, se pak může hodit on-line kurz Emailacademy, jejímž autorem je David Kirš.