Celodenní školení od Filipa Dřímalky s názvem Podnikání pro 21. století je dosti specifické. Filip totiž žije trendem chytrých telefonů, zjednodušování a moderních zahraničních služeb. A právě přehled zajímavých služeb, které mohou přinést úsporu času i peněz do podnikání, bych vám chtěla stručně představit.
Celodenní školení má Filip Dřímalka rozdělené do několika modulů, a to:
Vzhledem k velkému objemu informací nemám prostor všechny rady a tipy zde uvést. Proto vám sdělím jen některé zajímavé podněty, myšlenky a nápady, které se týkají problematiky e-shopů. Více se dozvíte, když školení navštívíte osobně.
Firmy dnes řeší, kde sehnat běžný propagační materiál jak pro zákazníky, tak i pro své zaměstnance. Často tak hledají hrníčky, psací potřeby, bloky, drobnou elektroniku, oděvy apod. Filip v této souvislosti doporučil web www.alibaba.com, který se specializuje na vyhledávání vhodných dodavatelů pro výrobu právě takových drobných předmětů. Sám s nimi má dobré zkušenosti. Na tomto portále zadáte svoji poptávku a pak pro vás Alibaba vybere vhodného dodavatele. Samozřejmě je nutné, abyste učinili velkoobjemový odběr.
V zahraničí je běžným jevem to, že zákazníci spojují levné produkty s nízkou kvalitou. Očekávají kvalitu podle toho, kolik za produkt zaplatí. U nás v ČR je situace naopak trochu odlišná. Zákazníci očekávají obdobnou kvalitu u levného zboží na stejné úrovni, jako u drahého zboží. A s tím by měl každý e-shopař počítat. Pokud se rozhodnete pro prodej levného zboží s nízkou kvalitou, zákazníci po vás budou chtít kvalitu takové úrovně, jako kdybyste prodávali obdobný produkt mnohem kvalitnější a za vyšší cenu.
Zabýváte-li se tvorbou vlastních produktových fotek, víte, že vás to stojí spoustu času a peněz. Určitě patříte mezi lidi, kteří neradi vidí, když jejich fotky někdo stáhne a použije ke komerčním účelům. Chcete-li dohledat takto nelegálně stažené fotky, můžete použít Google. Najděte si v něm vaši fotku a pak spusťte prohledávání internetu na základě této fotky. Tím můžete odhalit weby, kde se nachází vaše fotka.
Tvorba věrnostního programu není nic jednoduchého. Často může sklouznout až do takových extrémů, kdy jeho principy nechápe nikdo kromě jeho tvůrce. A to není dobře. Pokud se rozhodnete pro tvorbu věrnostního programu na e-shopu, udělejte jej co nejjednodušeji směrem k zákazníkovi. Nevybírejte kombinace, ale stanovte jednu podmínku:
Nezapomínejte, že koncepci věrnostního programu je třeba vysvětlit i všem zaměstnancům, pokud nějaké máte. Ti musí program dokonale pochopit a zejména jej dodržovat. A zde často nastávají velké potíže – skladníci zapomínají k balíkům přidávat dárky, systém e-shopu nepodporuje věrnostní program, který jste si utvořili, pro lidi ve firmě jsou jakékoliv další práce spojené s věrnostním programem otravující. Doporučuji, abyste věrnostní programy tvořili dohromady s lidmi, kteří s ním budou mít cokoliv do činění. Tím budou mít část podílu na vzniku a mnohem lépe přijmou i to, že budou muset např. dávat do balíků dárky.
Filip doporučuje, aby v rámci firmy docházelo k rotaci pozic. Posaďte na jeden den člověka ze zákaznického servisu do skladu a skladníka zase na pozici telefonisty. Zaměstnanci si tak uvědomí, že každá pracovní pozice má svoje výhody i nevýhody.
I dnes stále narážím na e-shopy, kde jsou kontaktní údaje bez konkrétní vazby na člověka. Samozřejmě, někdo má důvod nezveřejňovat tyto údaje, nicméně zákazník mnohem více uvítá, když má možnost jednat s konkrétní osobou. A této myšlenky se drží i Filip – doporučuje, aby firmy zveřejňovali kontaktní údaje s autentickými fotkami.
V dalším článku se podíváme na Aplikace, které vám ulehčí práci či zlepší váš e-shop.
Petro je mi líto že naše kontaktní stránka nevzbuzuje emoce. Bohužel jsem teď večer nesehnal fotku nikoho jiného, tak aspoň moje.
Chápu že to asi moc nepomohlo a slibuju, že zejtra přidám ještě stěnátko se smutnejma očima, potom to bude to dokonalý …. :-)