Obsahový marketing

Je důležitý nejen pro SEO samotné, ale především z hlediska autority a budování značky. Proč jsou někteří drazí výrobci tolik úspěšní, leč jiní prodávají to stejné levněji? Odpověď je jednoduchá – pomáhají svým zákazníkům s výběrem zboží, chovají se k zákazníkům jinak. Proč se tak děje? Právě proto, že používají obsahový marketing. Co to je?

Je to v podstatě doplňkový obsah na vašem webu, týkající se vašeho zboží. Čím konkurenčnější váš obor je, tím více důležitý je pro vás obsahový marketing. Doporučuji, abyste se o něj postarali sami. PR agentury u nás nejsou příliš specializované a investovat se do nich nemusí plně vrátit. Nejlepší bude, když převezmete otěže a budete si obsahový marketing tvořit na vlastní pěst. Není to nic těžkého.

Co všechno vlastně spadá do obsahového marketingu? A jak na to?

Dejte zákazníkům informace

Co váš zákazník řeší, když u vás nakupuje? Většinou to není jen samotný nákup, ale zároveň ho zajímá například:

  • Podle čeho si mám produkt vybrat? (Podle čeho mám vybírat pleťové krémy?)
  • Jak mám produkt správně používat? (Mohu pleťový krém použít i jako podkladový?)
  • Jak se mám o produkt starat? (Musím pleťový krém udržovat v suchu a chladu?)
  • Kde mohu produkt použít? (Postačí mi pleťový krém i zahraničí u moře?)
  • Jak dlouho mi produkt vydrží? (Vydrží mi pleťový krém alespoň dva měsíce?)
  • Potřebuji k produktu doplňkové zboží? (Je potřeba dokoupit i variantu na noc?)
  • Musím se něčeho při používání vyvarovat? (Je krém hypoalergenní?)

Zamyslete se tedy nad tím, co váš zákazník řeší před i po nákupu, a podle toho tvořte obsahový marketing.

Pište články, dělejte rozhovory

Každému článku věnujte jedno úzké téma. Články doplňte fotkami – nejen těmi z fotobanky, ale i vlastními. Text vhodně proložený obrázky se lépe čte a působí přitažlivěji. A je-li to možné, vložte pod článek odkaz na vaše produkty, mají-li přímou souvislost s probíraným tématem.

Příklad: http://www.palelo.cz/33-kosmeticke-vazeliny-zhoji-vasi-popraskanou-plet.php

Pomáhají rozhovory s odborníky, je osvědčené, že lidé na ně nejvíce dají. Rozjíždíte-li například portál pro prodej jazykových kurzů, měli byste radit lidem, jak se cizí jazyky učit, jaké jsou různé metody učení, jak často se učit, jaké jsou časté chyby a jak se motivovat k učení a setrvat až do konce. Pozvěte si člověka, co ovládá pět světových jazyků, a udělejte s ním rozhovor – lidé ho budou sdílet a přivedou k vám nové zákazníky.

Testujte výrobky

Pokud máte hmatatelné výrobky, dělejte testy. Jsou stále hledanější a žádanější. Pomůžete tak zákazníkům s výběrem a zároveň jimi geometricky zvyšujete důvěryhodnost celého e-shopu. Ukazujete také, že se o obor zajímáte a chcete zákazníkům prodat to nejlepší.

Zakládejte poradny

Přizvěte si odborníky, kteří mají v oboru letité zkušenosti. Lidé budou na poradnu odkazovat v diskuzích i na sociálních sítích a vy si docela snadno vytvoříte důvěryhodnost.

Natáčejte videa

Točte videa s používáním vámi prodávaného produktu. Lidé slyší na to, když se mohou podívat, jak se daná věc používá. Například prodáváte-li rogala, pořiďte video natočené při letu. Zákazníci budou nadšení a je pravděpodobné, že budou video s chutí i sdílet. Vložte video přímo k produktu na e-shopu, případně použijte odkaz na toto video.

Tvořte návody

Prodáváte-li cokoli složitějšího na sestavení či používání, skvělý způsob jak zákazníky přilákat a nadchnout pro zboží, je psát návody. Umístěte návod k produktu, případně dejte k produktu odkaz na článek, kde přesný návod popisujete.

Přiklad: http://www.palelo.cz/33-kosmeticke-vazeliny-zhoji-vasi-popraskanou-plet.php

Inovace, novinky, události

Uděláte-li reportáže z různých konferencí, přednášek, nebo budete informovat o jejich dění, či dokonce sepíšete seznam podobných akcí v okolí, zafunguje to.

I zákazníci se mohou podílet na obsahu

Pokud děláte zajímavé speciální balíčky, slevy a podobné akce a současně dáváte zákazníkům prostor pro hodnocení a komentáře, i toto všechno se počítá do obsahového marketingu.

Kam na webu umístit obsahový marketing – článek?

Umístění obsahového marketingu záleží na tom, jak moc důležitý je článek pro prodej daného předmětu. Pokud se domníváte, že by mohl zajímat jen menší část zákazníků, umístěte ho do sekce Články na vašem webu. Samozřejmě odkazujte z článku na produkt a naopak. Pokud usuzujete, že zajímá většinu zákazníků, umístěte článek hned k prodávanému předmětu.

Tvorba obsahového marketingu je dlouhodobá záležitost. Pustíte-li se jednou do této formy propagace, v čase se vám postupně vrátí.

Tip: Podívejte se a inspirujte se na webu www.megapixel.cz, který dělá obsahový marketing na jedničku s hvězdičkou.

Máte i vy na svém webu obsahový marketing? Které jeho formy podle vás nejlépe fungují?

Petra Mikulášková
Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Petra
    Mikulášková


    Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby. Více o mně…