Letos mezi marketplace na českém a slovenském trhu vstupuje Kaufland se svým Kaufland Global Marketplace. Kaufland jako takový zajisté znáte jako retailový řetězec v každém větším městě.
V rámci Německa již působí nějaký pátek i on-line. Nyní, od roku 2023, spouští svoji on-line platformu i v českém a slovenském prostředí – Kaufland.cz a Kanfland.sk. Vedle Heureka Martketplace, Mall Marketplace a jiných se tak stává dalším, z mého úhlu pohledu možná i poměrně silným hráčem.
Základem je registrace, čímž se vám zpřístupní rozhraní pro prodejce. Jako prodejce si můžete vybrat, zdali chcete působit pouze na Kaufland.cz, nebo svůj prodej rozšířit i na SK či DE trh. Pak zalistování produktů do prodejní platformy Kauflandu.
Přes CSV, API rozhraní, případně i manuálně. Data můžete nahrávat i prostřednictvím aplikací třetích stran – u mě to je typicky Mergado a jeho formát určený pro Kaufland Marketplace.
Ceník provizí je tady. Drtivá většina sekcí je pro rok 2023 na 13% provizi z realizovaného nákupu. Vedle toho se platí i stálý měsíční poplatek podle toho, zdali chcete mít odkaz na váš shop nebo ne (bez odkazu to je levnější). Na Youtube kanálu je možnost zkouknout videa k podstatě fungování prodeje.
Aktuálně (únor 2023) probíhá časově omezená nabídka. Prvních 6 měsíců od registrace si Kaufland neúčtuje provizi a měsíční poplatek. Prodejce si tak může osahat, co mu prodejní kanál přinese.