Doprava je jedním z prvků, na který zákazníci koukají, když se rozhodují o nákupu. Máte ji na Zboží.cz správně nastavenou? O tom, jak nastavit dopravu na Zboží.cz nebo si ji případně zkontrolovat, se dozvíte v tomto článku.
Ceny za dopravu se nastavují v rozhraní Zboží.cz v záložce Provozovna na odkazu Doprava a výdejní místa.
Výchozí záložka jsou výdejní místa, kde můžete zadat jak síť výdejních míst (Pošt, Zásilkovny, Uloženky…), tak místa vašich výdejen či prodejen.
Nezapomínejte si zadat vlastní výdejní místa v administračním rozhraní. Nestačí uvést informaci informaci pouze v XML feedu!
Při nastavování si dejte pozor, jestli máte zvolenu celou síť poboček nebo jen konkrétní pobočky.
Následně musíte zvolit, z čeho se budou data používat – jestli z XML feedu, nebo z Administračního rozhraní Zboží.cz.
Při volbě Administračního rozhraní se vám zobrazí tabulka s možností zadání cen při platbě předem a na dobírku.
Po kliknutí na Pokročilé nastavení můžete nadefinovat podrobnější rozsah cen.
Dále uvedení hodnoty 0 znamená, že je cena zdarma (ikona č. 1). Při neuvedení žádné hodnoty, tak se daná cena nezobrazí, není podporována (ikona č. 2). Dopravu lze také dočasně vypnout, např. před Vánoci. (ikona č. 3)
Je i možné nastavovat ceny pro určité kategorie (ikona č. 4), nicméně pro případnou aktualizaci je to již složitější. Tudíž je vhodnější využít načítání cen z XML feedu – data posílá přímo váš e-shop.
Platí, že nastavení cen na výdejních místech a dopravy není možné kombinovat – buď vše nastavujete přes XML feed, nebo přes administrační rozhraní.
Hodnoty při volbě Feed se posílají v XML feedu v tagu DELIVERY. (https://napoveda.seznam.cz/cz/zbozi/specifikace-xml-pro-obchody/specifikace-xml-feedu/#DELIVERY)
Platí ale, že při změně výdejních míst či dopravce na vašem e-shopu musíte aktualizovat i toto nastavení v administračním rozhraní!
Nastavení je obdobné jako pro výdejní místa, vyberte si dopravce a následně zvolte načítání cen buď z XML feedu, nebo je nadefinujte v administračním rozhraní.
Následně se nadefinovaná výdejní místa a dopravci s cenami zobrazí u vašeho e-shopu.
Počítejte ale s několikahodinovým zpožděním!
Cena dopravy je jedním z rozhodujících faktorů při nákupu. Lidi porovnávají nejen ceny zboží, ale zajímá je také, jaké možnosti přepravy e-shop nabízí a kolik tato služba stojí.
Uvedení ceny dopravy je jedním z prvků algoritmu, který vstupuje do výpočtu pro pozici v boxu doporučených obchodů. Velmi zjednodušeně řečeno (jelikož kritérií je více), neuvádíte-li cenu dopravy na zbozi.cz, musíte si nastavit vyšší CPC nabídku, abyste dosáhli podobné pozice jako konkurence, která cenu dopravy uvádí.
Na více než 40 stranách najdete 28 jasných a konkrétních rad z praxe, které vás postupně provedou nastavením vašeho e-shopu na Zboží.cz. Vyhnete se tak chybám, kvůli kterým se vaše zboží nezobrazuje a vy zbytečně přicházíte o zákazníky.
eBook Zboží od A do Z získáte zde >>.