Recenze: Vyzkoušejte si přeposílání objednávek s AFFILOshopem

Na první pohled byste si mohli říct, že je AFFILO Petra Balouna a Davida Řezáče jen další z mnoha affiliate sítí. Napodruhé ale zjistíte, že se službami jako AFFILOshop, se jim daří inovovat tento segment internetového podnikání.

Provizní síť s něčím navíc

Petr Baloun a David Řezáč znají affiliate skrz na skrz. Jako dlouholetí affiláci si řekli, že by affiliate mohli zkusit také z druhé strany, a v červnu 2015 tak vznikla jejich vlastní provizní síť AFFILO.

AFFILO se zaměřuje především na módu, ve které je podle Petra největší budoucnost. V síti nyní najdete 7 kampaní, pokrývající celý oděvní průmysl, včetně kabelek a obuvi, přičemž 8. kampaň je zaměřená na sportovní vybavení.

Přehled aktivních TOP kampaní v affil síti Affilo.cz

Přehled TOP kampaní včetně výše provize a druhu sortimentu.

Čím se však AFFILO odlišuje od konkurenčních sítí, jsou způsoby, jakými se můžete do kampaní zapojit. Ty jsou totiž rovnou tři:

  • Klasické Affiliate odkazy: Jedná se o nejběžnější formu affiliate, kdy návštěvníka přesměrujete na mateřský e-shop. Odkazy jsou doplněné o unikátní identifikátor, pomocí kterého dokáže systém spárovat provize z uskutečněných objednávek.
  • RSS AFFILOkatalog: Za použití RSS exportů si můžete vytvořit vlastní katalog postavený na Wordpressu, který bude shromažďovat vybrané zboží z mateřských e-shopů. Ke každému zboží je pak přiřazený affiliate odkaz.
  • AFFILOshop: Tímto získáte kopii mateřského e-shopu na své vlastní doméně. Návštěvník tedy zboží vybírá a kupuje přímo na e-shopu, načež se jeho objednávka automaticky pošle na mateřský e-shop, ze které se vám poté přičte provize.

Začínající e-shopaře bude jistě nejvíce zajímat AFFILOshop, a proto se zaměřím právě na něj. Protože jsem se do tohoto projektu zapojila hned při jeho vzniku v červnu 2015, ráda bych vám sdělila svoje dojmy z provozu Affilo e-shopu (aktuálně to je Anema.cz a Kaboni.cz )

Jak AFFILOshop funguje?

AFFILOshop vypadá jako klasický e-shop. Návštěvník na něm zboží vybírá i objednává, nedozví se tak, že nenakupuje přímo od vás a že jeho objednávku přeposíláte dále.

Típnutá obrazovka e-shopu Anema.cz

Můj e-shop Anema.cz

Navenek to tedy může vypadat, jako že provozujete plnohodnotný e-shop, ale ve skutečnosti se staráte jen o jeho propagaci tak, abyste generovali objednávky a měli z nich provize.

Jediné, co by tomuto faktu mohlo napovědět, je kontakt, jenž je uveden na mateřský e-shop a kde je vaše osoba uvedena pouze na marketingové pozici.

Uvedení kontaktů na prodávajícího a správce v Affilo shopu.

Affilák je na eshopu uveden v podmínkách jako provozovatel, dodavatel je uveden jako prodávající. Kupní smlouva se uzavírá mezi zákazníkem a prodávajícím.

Nastavení AFFILOshopu

AFFILOshop můžete upravovat jen do jisté míry, větší zásahy do grafiky nejsou možné.

Změnit si tak můžete například:

  • Název a titulek
  • Logo
  • Popisek a banner na hlavní stránce
  • Popisky u kategorií
  • Popisek v třetím sloupci patičky
Nastavení e-shopu ve správci AffiloShopu.

U e-shopu si lze nastavit minimum věcí.

Sice si tedy nemůžete přetvořit web zcela podle sebe, ale za to dostanete ověřenou šablonu, která je vyladěná k maximálnímu konverznímu poměru.

Velké plus je skutečnost, že když do budoucna se najdou nové postupy či inovace, kluci je velmi rychle zvládají nasadit na všechny Affilo e-shopy.

V nastavení si pak můžete do e-shopu přidat další měřící a marketingové kódy nebo widgety:

  • Měřící kód Google Analytics
  • Měřící kódy Sklik, Adwords, Facebook, Heureka nebo Zboží.cz
  • Remarketingové pixely pro Sklik, Adwords nebo Facebook
  • Počítadlo návštěvnosti Toplist
  • Popup okna na sběr e-mailů
  • Widget s hodnocením
Přehled služeb, které lze mít u Affilo shopu.

Přehled marketingových služeb, které jsou naimplementovány a je možné je rychle zprovoznit.

Možnosti nastavení služeb Googlu na Affilo shopu.

Samotný detail u služby Googlu – implementovat lze Google Analytics, konverzní pixely Adwords či Search Console (dříve Google Webmaster Tools). Stačí jen vložit kódy.

Přehled možných datových exportů v Affilo shopech.

Z eshopu se dá získat XML kód a následně ho vložit na srovnávače zboží, Facebook, naimportovat do Wordpressu….

Způsoby propagace

Jelikož se kvůli omezenému množství úprav nemusíte věnovat testování UX a CRO, vaší hlavní pracovní náplní bude propagace e-shopu.

Ta je zcela na vás. Není povoleno pouze umisťování reklam na webech s nelegálním nebo adult obsahem.

Můžete tak využít třeba:

  • PPC reklamy: K propagaci můžete vytvořit kampaně na reklamních systémech Sklik nebo Adwords. Nesmíte ale cílit na klíčová slova obsahující brand mateřského e-shopu. Velmi dobře fungovali produktové inzeráty – PLA a PI. Ovšem nyní Google vyžaduje u nově spuštěných PLA kampaní HTTPS. Toto ovšem Affilo e-shopu v tuto chvíli nemají, takže se spuštění nových kampaní tohoto druhu jen tak nepodaří. (Update 1/2017 – Affilo shopy již podporují Https.)
  • Zbožové srovnávače: XML feedy AFFILOshopu můžete nasadit do srovnávačů, jako je třeba Heureka či Zboží.cz
  • Sociální sítě: Na Facebooku a dalších sociálních sítích můžete budovat svůj brand a přes reklamy pak třeba propagovat zboží svým fanouškům.
  • E-mailing: Ze všech objednávek jsou vám k dispozici e-maily a plné znění jména a příjmení zákazníka. Pokud budete pracovat s e-maily zákazníků nebo už máte předpřipravenou e-mailovou databázi, můžete využít i tento kanál.

Jediné, s čím nepochodíte, je SEO. AFFILOshop má z důvodu duplicitního obsahu s mateřským e-shopem (a dalšími AFFILOshopy) zakázanou indexaci. Organickou návštěvnost z vyhledávačů tak nečekejte. Na to jsou připraveny RSS katalogy anebo lze využít speciální výstupy pro WP All Import plugin do Wordpressu.

Výše provize

Odměnou za vaši práci vám budou provize z uskutečněných objednávek. Ty se pohybují od 7 % do 23 % v závislosti na kampani.

V praxi to bývá nejčastěji něco mezi 80 až 200 korunami za jednu objednávku, občas se podaří zprostředkovat větší nákup a někdy naopak posbíráte jen pár drobečků.

Přehled uskutečněných objednávek u e-shopu.

Přehled objednávek s tím, co bylo objednáno. Po rozkliku jsou vidět jednotlivé položky objednávek.

V módě jsou storna obvyklejší než v jiných oblastech, ale v AFFILOshopech bývá zamítnuta přibližně 1 objednávka z 15. Většinou se jedná o objednávky s nízkou hodnotou.

Nejspíše s tím také souvisí pomalejší schvalování provizí, které v průměru trvá 30 až 40 dní.

Jelikož jsou objednávky posílány také do Google Analytics, můžete snadno zjistit, co vám funguje a na které kanály se nejvíce zaměřit. Výhodou je, že jsou posílány čistě jen provize a není nutno nic přepočítávat.

Přehled objednávek v Google Analytics

Přehled objednávek a provizí v Google Analytics

Jak s AFFILOshopem začít?

Vytvoření AFFILOshopu rozhodně není tak složité, jak by se na první pohled mohlo zdát.

  1. Nejdříve se zaregistrujte do sítě AFFILO. Provizní síť běží na Affilboxu, jehož ovládání je jednoduché a mnozí s ním již budou mít předchozí zkušenosti.
  2. U některého z registrátorů domén si objednejte doménu, na které budete chtít AFFILOshop propagovat.
  3. V AFFILO vyplňte objednávkový formulář, ve kterém si mimo jiné vyberete, jaký mateřský e-shop budete chtít propagovat.
  4. Než vám bude objednávka schválená, je vhodně si zařídit registraci na úřadu pro ochranu osobních údajů, jelikož budete pracovat s e-maily zákazníků.
  5. Po schválení už jen stačí přesměrovat doménu dle návodu a do 24 hodin, až se projeví změny v DNS záznamech, bude váš vlastní AFFILOshop online.
  6. Jakékoliv další úpravy a nastavení e-shopu můžete provádět ve Správci AFFILOshopů.

Pro podrobnější návod můžete využít obsáhlou příručku přímo na stránkách AFFILO sítě nebo své dotazy směřujte do skupiny AFFILO na Facebooku, kde vám jistě rádi poradí.

Co se mi na AFFILOshopu líbilo?

  • Spuštění je rychlé: Nemusíte se zabývat výběrem ani instalací e-shopu. Stačí si zaregistrovat a přesměrovat doménu. Ostatní už pro vás bude připravené.
  • E-shop je vyladěný: Uživatelská přívětivost i konverzní poměr jsou už vyladěné. Nemusíte tedy web testovat a místo toho se můžete zaměřit jen na propagaci.
  • Parametry produktů: E-shop pracuje s parametrickým filtrováním a současně veškeré parametry posílá do XML feedů.
  • Počáteční investice je nízká: Instalace AFFILOshopu je zdarma. Stačí vám pouze doména v hodnotě 100-200 Kč, abyste mohli začít propagovat e-shop.
  • Správa e-shopu je přehledná: Administrace, kterou máte přístupnou, je jednoduchá, uživatelsky přívětivá a snadno tak vložíte skripty, vytáhnete si e-maily zákazníků nebo pozměníte grafické pozadí e-shopu.
  • Vyplácí se v termínu: Po schválení jsou provize vypláceny vždy v termínu. Nemusíte se tak bát výpadku v cashflow, který by mohl ovlivnit rozpočet vašich reklamních kampaní.
  • Podpora je flexibilní: Když píšete, ve většině případů odpověď od podpory dostanete během pár minut až hodin.
  • 100% konverzí: Na rozdíl od běžného affilu zde máte peníze z každé realizované objednávky, co na e-shopu vznikne – konverze se tak nikde neztrácejí po cestě a nejsou omezeny časem.

Co se mi naopak nelíbilo?

[sociallocker id=8236]

  • Jen jeden segment: Kampaně jsou zaměřené převážně jen na módu. U ní je zvýšená vratkovost zboží a také nemusí bavit každého. Každopádně tím, že to je jeden segment, se kluci hodně zaměřují na to, aby shop byl dobře propracovaný vzhledem k cílové skupině zákazníků.
  • Závislost na kampani: V AFFILO byly ukončeny 3 kampaně. Pokud by skončil i mateřský e-shop, na který jste s AFFILOshopem napojení, bude se vám s ním těžko migrovat jinam. V tomto případě ale můžete do již spuštěného e-shopu nasadit jinou kampaň.
  • Malá personalizace webu: Všechny AFFILOshopy jsou vesměs stejné, ať už graficky nebo v šířce sortimentu. Je tak těžké se od ostatních partnerů odlišit.
  • Žádná organická návštěvnost: Zákaz indexace znamená „žádnou“ návštěvnost z vyhledávačů. O to více se tak musíte zaměřit na ostatní kanály.
  • Pomalé přeposílání objednávek: Objednávky se do mateřských e-shopů přeposílají vesměs přes e-mail. Jejich zpracování je tak o dost pomalejší. Navíc nemáte přehled o tom, v jaké fázi se objednávka právě nachází. Nicméně, k dispozici je API, takže některé z dodavatelských e-shopů zpracovávají objednávky rychleji.

[/sociallocker]

Jak jsem propagovala AFFILOshopy

Službu jsem si vyzkoušela už při jejím spuštění v červnu 2015. Spustila jsem hned vícero AFFILOshopů, jako například Anema.cz nebo Kaboni.cz, a dala se do jejich propagace.

Brzy jsem zjistila, že srovnávače zboží moc nefungují. Dost mi vadilo, že si konkuruji s mateřským e-shopem, který někdy snižoval cenu pod tu, za kterou byla položka prodávána na Affilo e-shopu.

Nejlépe mi tak fungovaly produktové PPC reklamy. Pro začátečníky se však nejedná o levnou záležitost. Nejdříve je potřeba neustále testovat a dále se v této oblasti vzdělávat, abyste z kampaní získali kladné ROI.

Velký potenciál vidím v práci s e-mailovou databázi, ačkoliv mně na tento kanál nezbylo tolik času. Pokud ale budete správně využívat popupy a dále se starat o e-maily zákazníků, mohlo by se vám to pozitivně promítnout do dlouhodobých zisků.

Jediné, co mě trošku zklamalo, byl slabší zákaznický servis mateřského e-shopu v případě vyřizování některých objednávek. Když jsem totiž zajistila objednávku, e-shop nedokázal dostatečně rychle reagovat na dotazy ohledně nákupu nebo výměnu zboží, a já tak přicházela o konverze. Trochu tomu napomáhala i přítomnost Online chatu – Smartsupp, na který psali zejména nespokojení zákazníci a dotazovali se, co je s jejich objednávkou.

Přehled konverzí v aplikaci Affilbox.

Přehled konverzí v aplikaci Affilbox.

Měli byste si AFFILOshop zkusit?

Často se na mě obrací lidé, kteří chtějí začít se spuštěním svého prvního e-shopu. Právě pro ně je AFFILOshop jako stvořený.

Přeposílání objednávek je totiž o mnoho snazší než se starat o plnohodnotný e-shop. Místo toho, abyste řešili věci jako naskladňování nebo logistiku, máte na starost pouze jednu věc: marketing.

A pokud se naučíte ovládat marketing, budete úspěšní nejen s AFFILOshopy. Tuto schopnost si lehce přenesete i ke spuštění svého vlastního e-shopu. Na dobré propagaci totiž stojí a padá úspěch (nejen) internetových obchodů.

Navíc za nabírání těchto zkušeností získáte až 23% provizi, která je nadstandardní nejen v affilu, ale také při provozování klasických e-shopů. To ani nemluvě o vánoční sezóně, která je už za rohem. Tržby se několikanásobně zvýší, a tak je potřeba se na to připravit co nejdříve.

Není tedy na co čekat: Spusťte svůj AFFILOshop ještě dnes!

Petra Mikulášková
Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby.
Komentáře
  1. Jirka napsal:

    Také jsem provozoval jeden affiloshop. S placenou návštěvností jsem počítal, ale ze svých zkušeností teda nesouhlasím se stornem 1 z 15. V mém případě byly storna kolem 60% (segment obuv).

    • Obuv jsem neměla spuštěnu. U ní je větší pravděpodobnost, že to nesedne než u halenek.

    • AFFILO.cz napsal:

      Ahoj Jirko,
      je potřeba mít nejméně pár desítek (lépe stovek) objednávek, aby se dala stornovost objektivně vyhodnotit. Někdy proto stačí jen vytrvat a zákon velkých čísel zafunguje. Dlouhodobě máme na botách stornovost do 20% a to včetně nevyzvednutých dobírek.

  2. Komentátor napsal:

    Pane bože. Affilo síť je úplně mimo. Od zákazu indexace (ano, platíte za nás reklamu a my vás pak oskubeme a nemáte nárok na vyhledávače = úplně mimo), přes 40+ ℅ vrátek a rušení a hromadu dalšího.

    Vydělává na tom jen Affilo a nikdo jiný.

    Pro začátečníky to rozhodně není. Ti prodělají gatě! A ty Petro, co pro pár korun z provizí neuděláš… Ze se nestydis.

    • No nevím, ale když mi měsíc co měsíc přijde dotaz od člověka, co má našetřeny peníze, aby začal podnikat skrze e-shop, je affilo shop lepší cesta, než nákup zboží, které pak doma leží a neprodává se. O propagaci nemluvě …na marketingu plno shopů vyhoří a zde mají možnosti si to zkusit, aniž by si nakoupili zboží za desítky tisíc a pak jim to doma leželo.

      Co se týče indexace, kolik shopů, které začínají, pracují s obsahem a řeší vyhledávače?
      Já jsem nepotkala dosud žádného mezi začátečníky.

      Pro pár korun to nedělám, dělám to pro další zkušenosti.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Petra
    Mikulášková


    Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby. Více o mně…