Na první pohled byste si mohli říct, že je AFFILO Petra Balouna a Davida Řezáče jen další z mnoha affiliate sítí. Napodruhé ale zjistíte, že se službami jako AFFILOshop, se jim daří inovovat tento segment internetového podnikání.
Petr Baloun a David Řezáč znají affiliate skrz na skrz. Jako dlouholetí affiláci si řekli, že by affiliate mohli zkusit také z druhé strany, a v červnu 2015 tak vznikla jejich vlastní provizní síť AFFILO.
AFFILO se zaměřuje především na módu, ve které je podle Petra největší budoucnost. V síti nyní najdete 7 kampaní, pokrývající celý oděvní průmysl, včetně kabelek a obuvi, přičemž 8. kampaň je zaměřená na sportovní vybavení.
Čím se však AFFILO odlišuje od konkurenčních sítí, jsou způsoby, jakými se můžete do kampaní zapojit. Ty jsou totiž rovnou tři:
Začínající e-shopaře bude jistě nejvíce zajímat AFFILOshop, a proto se zaměřím právě na něj. Protože jsem se do tohoto projektu zapojila hned při jeho vzniku v červnu 2015, ráda bych vám sdělila svoje dojmy z provozu Affilo e-shopu (aktuálně to je Anema.cz a Kaboni.cz )
AFFILOshop vypadá jako klasický e-shop. Návštěvník na něm zboží vybírá i objednává, nedozví se tak, že nenakupuje přímo od vás a že jeho objednávku přeposíláte dále.
Navenek to tedy může vypadat, jako že provozujete plnohodnotný e-shop, ale ve skutečnosti se staráte jen o jeho propagaci tak, abyste generovali objednávky a měli z nich provize.
Jediné, co by tomuto faktu mohlo napovědět, je kontakt, jenž je uveden na mateřský e-shop a kde je vaše osoba uvedena pouze na marketingové pozici.
Affilák je na eshopu uveden v podmínkách jako provozovatel, dodavatel je uveden jako prodávající. Kupní smlouva se uzavírá mezi zákazníkem a prodávajícím.
AFFILOshop můžete upravovat jen do jisté míry, větší zásahy do grafiky nejsou možné.
Změnit si tak můžete například:
Sice si tedy nemůžete přetvořit web zcela podle sebe, ale za to dostanete ověřenou šablonu, která je vyladěná k maximálnímu konverznímu poměru.
Velké plus je skutečnost, že když do budoucna se najdou nové postupy či inovace, kluci je velmi rychle zvládají nasadit na všechny Affilo e-shopy.
V nastavení si pak můžete do e-shopu přidat další měřící a marketingové kódy nebo widgety:
Jelikož se kvůli omezenému množství úprav nemusíte věnovat testování UX a CRO, vaší hlavní pracovní náplní bude propagace e-shopu.
Ta je zcela na vás. Není povoleno pouze umisťování reklam na webech s nelegálním nebo adult obsahem.
Můžete tak využít třeba:
Jediné, s čím nepochodíte, je SEO. AFFILOshop má z důvodu duplicitního obsahu s mateřským e-shopem (a dalšími AFFILOshopy) zakázanou indexaci. Organickou návštěvnost z vyhledávačů tak nečekejte. Na to jsou připraveny RSS katalogy anebo lze využít speciální výstupy pro WP All Import plugin do Wordpressu.
Odměnou za vaši práci vám budou provize z uskutečněných objednávek. Ty se pohybují od 7 % do 23 % v závislosti na kampani.
V praxi to bývá nejčastěji něco mezi 80 až 200 korunami za jednu objednávku, občas se podaří zprostředkovat větší nákup a někdy naopak posbíráte jen pár drobečků.
V módě jsou storna obvyklejší než v jiných oblastech, ale v AFFILOshopech bývá zamítnuta přibližně 1 objednávka z 15. Většinou se jedná o objednávky s nízkou hodnotou.
Nejspíše s tím také souvisí pomalejší schvalování provizí, které v průměru trvá 30 až 40 dní.
Jelikož jsou objednávky posílány také do Google Analytics, můžete snadno zjistit, co vám funguje a na které kanály se nejvíce zaměřit. Výhodou je, že jsou posílány čistě jen provize a není nutno nic přepočítávat.
Vytvoření AFFILOshopu rozhodně není tak složité, jak by se na první pohled mohlo zdát.
Pro podrobnější návod můžete využít obsáhlou příručku přímo na stránkách AFFILO sítě nebo své dotazy směřujte do skupiny AFFILO na Facebooku, kde vám jistě rádi poradí.
[sociallocker id=8236]
[/sociallocker]
Službu jsem si vyzkoušela už při jejím spuštění v červnu 2015. Spustila jsem hned vícero AFFILOshopů, jako například Anema.cz nebo Kaboni.cz, a dala se do jejich propagace.
Brzy jsem zjistila, že srovnávače zboží moc nefungují. Dost mi vadilo, že si konkuruji s mateřským e-shopem, který někdy snižoval cenu pod tu, za kterou byla položka prodávána na Affilo e-shopu.
Nejlépe mi tak fungovaly produktové PPC reklamy. Pro začátečníky se však nejedná o levnou záležitost. Nejdříve je potřeba neustále testovat a dále se v této oblasti vzdělávat, abyste z kampaní získali kladné ROI.
Velký potenciál vidím v práci s e-mailovou databázi, ačkoliv mně na tento kanál nezbylo tolik času. Pokud ale budete správně využívat popupy a dále se starat o e-maily zákazníků, mohlo by se vám to pozitivně promítnout do dlouhodobých zisků.
Jediné, co mě trošku zklamalo, byl slabší zákaznický servis mateřského e-shopu v případě vyřizování některých objednávek. Když jsem totiž zajistila objednávku, e-shop nedokázal dostatečně rychle reagovat na dotazy ohledně nákupu nebo výměnu zboží, a já tak přicházela o konverze. Trochu tomu napomáhala i přítomnost Online chatu – Smartsupp, na který psali zejména nespokojení zákazníci a dotazovali se, co je s jejich objednávkou.
Často se na mě obrací lidé, kteří chtějí začít se spuštěním svého prvního e-shopu. Právě pro ně je AFFILOshop jako stvořený.
Přeposílání objednávek je totiž o mnoho snazší než se starat o plnohodnotný e-shop. Místo toho, abyste řešili věci jako naskladňování nebo logistiku, máte na starost pouze jednu věc: marketing.
A pokud se naučíte ovládat marketing, budete úspěšní nejen s AFFILOshopy. Tuto schopnost si lehce přenesete i ke spuštění svého vlastního e-shopu. Na dobré propagaci totiž stojí a padá úspěch (nejen) internetových obchodů.
Navíc za nabírání těchto zkušeností získáte až 23% provizi, která je nadstandardní nejen v affilu, ale také při provozování klasických e-shopů. To ani nemluvě o vánoční sezóně, která je už za rohem. Tržby se několikanásobně zvýší, a tak je potřeba se na to připravit co nejdříve.
Není tedy na co čekat: Spusťte svůj AFFILOshop ještě dnes!
Také jsem provozoval jeden affiloshop. S placenou návštěvností jsem počítal, ale ze svých zkušeností teda nesouhlasím se stornem 1 z 15. V mém případě byly storna kolem 60% (segment obuv).
Obuv jsem neměla spuštěnu. U ní je větší pravděpodobnost, že to nesedne než u halenek.
Ahoj Jirko,
je potřeba mít nejméně pár desítek (lépe stovek) objednávek, aby se dala stornovost objektivně vyhodnotit. Někdy proto stačí jen vytrvat a zákon velkých čísel zafunguje. Dlouhodobě máme na botách stornovost do 20% a to včetně nevyzvednutých dobírek.
Pane bože. Affilo síť je úplně mimo. Od zákazu indexace (ano, platíte za nás reklamu a my vás pak oskubeme a nemáte nárok na vyhledávače = úplně mimo), přes 40+ ℅ vrátek a rušení a hromadu dalšího.
Vydělává na tom jen Affilo a nikdo jiný.
Pro začátečníky to rozhodně není. Ti prodělají gatě! A ty Petro, co pro pár korun z provizí neuděláš… Ze se nestydis.
No nevím, ale když mi měsíc co měsíc přijde dotaz od člověka, co má našetřeny peníze, aby začal podnikat skrze e-shop, je affilo shop lepší cesta, než nákup zboží, které pak doma leží a neprodává se. O propagaci nemluvě …na marketingu plno shopů vyhoří a zde mají možnosti si to zkusit, aniž by si nakoupili zboží za desítky tisíc a pak jim to doma leželo.
Co se týče indexace, kolik shopů, které začínají, pracují s obsahem a řeší vyhledávače?
Já jsem nepotkala dosud žádného mezi začátečníky.
Pro pár korun to nedělám, dělám to pro další zkušenosti.