Rok se s rokem sešel a je tu další sezona Heureky Roadshow. I když pro některé mohou být informace stále se opakující, věřte, že byly zmíněny další novinky. Aby toho nebylo málo, v článku vyjmenuji jevy, v nichž e-shopy permanentně dělají chyby.
Oproti roku 2015 není žádný zajímavý posun v počtu e-shopů. Největší boom byl dle tvrzení Heureky mezi lety 2012 a 2013. Já osobně se domnívám, že trh se již ustaluje a dochází čím dál tím k většímu rozestupu mezi silnými hráči a ostatními e-shopy, co se nějakým způsobem specializují. Stačí se podívat na nabídku Alzy, Mallu, Kasy a dalších e-shopů. Prodávají všechno a všem.
Podle dat Heureky stále platí, že mnohem více odchodů z Heureky směrem do e-shopů je u těch, co jsou zapojeny do PPC režimu. Stále se jedná o více jak 90% z celku. Z mých zkušeností plyne, že většině e-shopů funguje lépe placený režim. Výjimkou jsou speciální věci, které na Heurece nemají založeny produktové karty, jsou málo hledané a lidi je příliš neznají.
Ano i ne, záleží, co prodáváte. Tím, že si projdete aktuální sekce (kategorie) Heureky, můžete získat informaci o tom, zdali pro vaše zboží má Heureka vhodnou kategorii. Pokud ne, šance, že se vaše zboží napáruje, je mnohonásobně menší, v mnoha případech není vlastně žádná.
A jak tedy najít vhodnou kategorii? Dle doporučení Heureky je nejrychlejší cesta ta, když zadáte obecnější název vašeho zboží (případně přesnější) do vyhledávání Heureky a prohlédnete si výsledky. Zobrazí-li se vám výsledky vyhledávání do katalogu, přečtěte si, do jakých sekcí jsou produkty zařazeny.
Druhou možností je navštívit strom kategorií Heureky a prohledat aktuální názvy. Strom kategorií Heureky je dostupný na adrese http://www.heureka.cz/direct/xml-export/shops/heureka-sekce.xml.
I když element ITEM_ID není povinný, v mnoha službách Heureky je potřebný. ITEM_ID má přesně dáno, z jakých znaků se může skládat. A zde bohužel některé e-shopy (vlastně dodavatelé jejich řešení) dělají chyby. Podíváte-li se do specifikace, tento element charakterizuje:
ITEM_ID slouží k identifikaci produktů v rámci služby Ověřeno zákazníky. Když vašemu zákazníkovi dojde dotazník, díky ITEM_ID je Heureka schopna se dotázat vedle hodnocení vašeho obchodu i na hodnocení produktů. Element je taktéž podmínkou pro zapojení do Heureka Košíku.
Elementu GIFT jste si mohli všimnout již v závěru roku 2015. Zobrazuje se pouze na detailu produktů a slouží k zápisu dárků, které nabízíte k nákupu. Tyto dárky musí mít ovšem hmotnou podobu a musí být co nejpřesněji definovány.
Tzn. nestačí uvést třeba Dárek v hodnotě 399 Kč, ale musíte uvést přesnou definici, např. ZDARMA kuchařka Rozpal to, šéfe! v hodnotě 399 Kč. Současně platí, že tyto údaje již nesmí být uváděny v elementu PRODUCT. Nápovědu k tagu GIFT najdete v nápovědě na Heurece.
Element PRODUCT se dočkal nových změn. Jak jsme byli zvyklí do něj uvádět doprava zdarma, osobní odběr zdarma a další informativní upoutávky, je to nyní proti pravidlům inzerce. Stále existuje spoustu e-shopů, které tyto údaje v PRODUCT uvádí. Je jen otázkou času, kdy se tyto e-shopy dostanou pod drobnohled Heureky.
[sociallocker id=7585]
[/sociallocker]
Novou sekcí, v níž musíte povinně uvádět EAN, jsou Komiksy. Pokud jej neuvedete, Heureka vám zboží do této sekce nezařadí. EAN je dále povinný v sekci Knihy, Hudba, Filmy, Učebnice a Průvodci.
V detailu produktů na Heurece se můžete setkat s tzv. TOP pozicí. Nachází se po pravé straně vedle náhledového obrázku. O umístění rozhoduje více faktorů. Mezi tyto faktory patří cena dopravy a cena produktu, dostupnost zboží, hodnocení obchodu a v neposlední řadě přítomnost Heureka Košíku. Bidding na umístění vliv nemá!
Heureka Košík si můžete zřídit buď ve formě API napojení, nebo bez API. Bohužel API napojení se neobejde bez výrazného programátorského zásahu do vašeho e-shopu. A proto Heureka předpřipravila nástroj pro jednodušší implementaci Heureka Košíku. K dostání je na https://github.com/heureka/hcapi.
Letos dochází k úplnému překopání obsahu dotazníků spokojenosti. Velmi podstatnou změnou je responzivní vzhled. Konečně tak budou moci zákazníci hodnotit jednoduše i z chytrých zařízení.
[sociallocker id=7589]
[/sociallocker]
Pokud se chcete dozvědět o Heurece více než jen to, co vám nabízí Heureka Roadshow, navštivte placený přípravný kurz projektu Certifikace Heureky. Působím zde jako lektorka a v rámci školení vystupují i vedoucí vybraných oddělení Heureky.
Některé informace jsem tu neuváděla, protože je najdete ve starších verzích článků o Heurece Roadshow z roku 2015, 2014 a 2013. I dnes je plno informací z té doby stále platných.