Ostrava se stala ve dnech 4.6.až 5.6. 2015 místem konání jedné z největších konferencí o e-commerce ve střední Evropě – Shopexpo. Probíhala v prostorách vítkovického Gongu, přišlo na ni více jak 2 000 lidí a své slovo zde vyjádřilo více jak 50 řečníků. Nyní vám v obrazech přiblížím, co se tu vůbec dělo a jak to probíhalo.
Před oficiálním zahájením Shopexpa
Ve středu 3.6.2015, tedy den před oficiálním zahájením konference Shopexpo, se konalo neformální setkání řečníků v prostorách hotelu Imperial v Ostravě s krátkým doprovodným programem a rautem.
Ještě ten stejný den před oficiálním zahájením k 4.6.2015 probíhaly v hlavním sálu ve vítkovickém Gongu poslední zvukové, kamerové i světelné zkoušky.
Vítkovický Gong – místo, které se stalo ve dnech 4.6. – 5.6. místem konference Shopexpo.
Dění v hlavních přednáškových sálech
Hlavní přednáškový sál pojal kapacitně cca 1 500 lidí, přičemž konference Shopexpo se zúčastnilo více jak 2 000 lidí.
Mimo hlavní sál se konaly přednášky taktéž v menším sále o patro níže. Přednášky hlavního i menšího sálu byly nahrávané, takže k dispozici budou video záznamy z akce.
Dění na workshopech
Paralelně vedle přednášek v hlavním a menším sále probíhaly současně workshopy v pěti učebnách. Bohužel tyto workshopy byly často tak naplněné, že někteří se na ně vůbec nedostali.
Některé workshopy ze čtvrtka se opakovaly také v pátek. Bohužel i tak nebylo možné uspokojit potřeby všech účastníků. Zájem o ně byl nadmíru vysoký, což dokládaly fronty před vstupy do učeben.
Jedním ze čtvrtečních workshopů byl i ten od Milana Šmída ze Zbozi.cz.
Můj workshop se konal celkem 2x. Oba dva jsem si nahrávala, takže z nich bude k dispozici i záznam.
Dění mimo workshopy a přednášky
Na celé akci byly tím nejluxusnějším jídlem dobroty od www.prokopovydorty.cz.
Všichni mohli zdarma využít šálku velmi dobré kávy z rodinné pražírny Laura Coffee Ostrava. V celém areálu byly k dispozici celkem 4 stánky s kávou, takže fronty byly minimální.
A kdo chtěl, mohl si zasoutěžit. K dispozici byla jízda nákupním košíkem od Heureky, jízda na závodním simulátoru od Fordu či soutěž v síle úderu gumovým kladivem.
Všichni účastníci mohli v průběhu celé akce navštívit stánky různých firem a probrat s nimi svoje záležitosti kolem e-shopu a podnikání. Mezi těmito firmami byly Pricemania, H1.cz, Acomware, Mergado a Besteto, Medio Interactive, Zásilkovna, DPD a další.
Čtvrteční večer byl ve znamení živé hudby od BUTY a Mňága&Žďorp.
Vzájemné sdílení zkušeností a nápadů
I představitelé konkurenčních technických řešení e-shopů se nebáli společné fotky. Zleva za BDO Advisory Petr Kymlička (společnost odkoupila firmu Netdirect) a David Vychytil za Netdirect. Vpravo pak Miroslav Uďan, představitel Shoptetu.
Na Shopexpo jsem poznala nejen nové tváře, ale také potkala již známé tváře. V tomto případě se jedná o Tomáše Horkého z e-shopu www.hsport.cz.
Ta se fakt povedla. Adam Durčák, majitel sexshopu www.ruzovyslon.cz.
Na Shopexpo jste mohli potkat Jana Řezába ze Socialbakers, který byl současně jedním z řečníků hlavního sálu.
Marek Krška, obchodní a marketingový ředitel Netdirectu, obětoval organizaci Shopexpo mnoho měsíců. Jemu a jeho kolegyním, Radce Legerské a Iloně Křížové, patří moje poklona za to, že zvládli tak velkou konferenci bez předchozích zkušeností zorganizovat.