Letošní Heureka Roadshow Brno měla dvě části – pro začátečníky a pokročilé. Ať už člověk navštívil kteroukoliv z nich, dostal podklady k oběma částem. Stejně jako loni i letos zástupci Heureky představovala novinky, věnovali se párování produktů a také Heuréka košíku.
Heureka provedla studii na několika kategoriích svého katalogu. Zaměřovala se na to, které pozice jsou nejvíce proklikávané. Závěr – všeobecně první tři. Napříč testovanými kategoriemi byly výsledky, co se týče množství prokliků, odlišné. Z toho plyne jediné – umístění e-shopu na prvních pozicích přináší větší šanci na proklik a následnou konverzi.
Je vaše zboží určeno pro český trh, nebo se jedná o distribuci pro jinou zemi? Pro zákazníky je tato informace velmi důležitá zejména kvůli případným reklamacím. Informace najdete přímo na stránkách nápovědy Heureky. Ve feedu tuto informaci uvádíte pomocí atributu PARAM, hodnotu zadáváte do atributu VAL. Výsledek vypadá takto:
Sekce, kde se zobrazuje na Heuréce označení původu distribuce, najdete zde. (Převažuje elektronika a hry).
Klasickou modrou pečeť už určitě znáte. Zlatá pečeť je mladší sestřička, jejíž získání má přísnější podmínky. Pokud se podíváte do nápovědy Heureky, zjistíte, že potřebuje mít:
Více o pečetích a certifikátech najdete na blogu Heureky.
Heureka organizuje každoročně soutěž ve třech kategoriích Shop roku – Cena kvality, popularity a cena Heureky. Vítězný e-shop si pak může na svoje stránky umístit ikonu patřičného certifikátu. Vzhledem k tomu, jak je Heureka známá mezi lidmi, mohou mít tyto certifikáty pro e-shopy konkurenční výhodu. Kompletní informace k jednotlivým soutěžím najdete zde.
Strom Heureky se neustále rozšiřuje o nové kategorie. I tak se může stát, že vám bude v jejich stromu chybět relevantní kategorie, která by vyjadřovala charakteristiky vašeho produktu. V tomto případě se obraťte na podporu Heureky (podpora@heureka.cz) a požádejte o aktivaci nové kategorie. Určitě se nesnažte produkt zařadit do alternativní kategorie, která s relevantní kategorií nemá nic společného.
Možná se vám stalo, že Heureka nespárovala produkt, k němuž ve feedu uvádíte atribut PRODUCT i PRODUCTNAME. Stává se tak tehdy, když jsou od sebe hodnoty příliš odlišné, např.:
V tomto výše psaném případě nemusí dojít ke spárování. Správný tvar atributu PRODUCT, který zvýší šanci na spárovanost, by v tomto případě měl být:
Možná že i váš e-shop je nastaven tak, že na jedné stránce (unikátní URL) máte uvedeny všechny varianty produktu. Ve feedu pak odkazujete přes jednu URL u všech variant. Pomoci vám může jednoduchá úprava URL generované do feedu. Stačí, když do URL uvedete tzv. slepý znak. Díky němu vznikne unikátní URL pro každou variantu produktu, i když se fyzicky nachází na jedné a té stejné stránce e-shopu. Příkladem může být obuv jedné barvy, ale různých velikostí:
Možná jste už zaregistrovali, že značky mají na Heurece svoje speciální stránky. Na nich se nachází veškeré zboží, které spadá pod tuto značku. Pokud patříte mezi výhradní dovozce či přímo výrobce této značky, můžete se o tento koutek značky starat. Péče spočívá v tom, že na Heureku nahráváte obrázky produktu, editujete jeho popisky a parametry, vkládáte videa. Přístup k editaci produktů pak máte přímo přes fulltext či koutek značky Heureky. Koutek značky je vždy na adrese znacka.heureka.cz (např. shock-doctor.heureka.cz).
Pokud patří váš e-shop mezi autorizované prodejce nějakého zboží, které inzerujete na Heurece, využijte této výhody a promujte se tak i v katalogu Heureky. Aktuálně je tato služba zpoplatněná, a to částkou 2 000 Kč/měsíc pro 1 e-shop.
Na Heurece Roadshow Brno zaznělo spoustu dalších informací, pro které už zde nemám prostor a které zazněly i loni (Párování, Heureka košík) tyto informace najdete v minulém reportu zde). Každopádně pokud se o Heureku zajímáte, toto školení navštivte. Máte zde totiž možnost hovořit přímo s lidmi z Heureky, vzít si na ně kontakt a potíže ohledně vašeho e-shopu a Heureky vyjednávat přímo s nimi. Aktuální termíny najdete na http://sluzby.heureka.cz/napoveda/heureka-skoleni-2014/.
Závěrem bych chtěla ještě upozornit, že od 15.5.2014 budou zvýšeny ceny za proklik ve všech kategoriích. Aktuální ceník najdete zde.