Heureka Roadshow 2014 Brno

Letošní Heureka Roadshow Brno měla dvě části – pro začátečníky a pokročilé. Ať už člověk navštívil kteroukoliv z nich, dostal podklady k oběma částem. Stejně jako loni i letos zástupci Heureky představovala novinky, věnovali se párování produktů a také Heuréka košíku.

Lenka Vránová byla jedním z přednášejících. Ukázala nám jak být více vidět na Heurece.

Lenka Vránová byla jedním z přednášejících. Ukázala nám, jak více vytěžit z Heureky.

Stále vedou první 3 pozice

Heureka provedla studii na několika kategoriích svého katalogu. Zaměřovala se na to, které pozice jsou nejvíce proklikávané. Závěr – všeobecně první tři. Napříč testovanými kategoriemi byly výsledky, co se týče množství prokliků, odlišné. Z toho plyne jediné – umístění e-shopu na prvních pozicích přináší větší šanci na proklik a následnou konverzi.

Přehled klikatelnosti pozic na Heurece.

Přehled klikatelnosti pozic pro kategorii knihy. 1 pozice 29%…, 5 pozice 6%, Další pozice 28%.

Novinka roku 2014 – distribuce produktů

Je vaše zboží určeno pro český trh, nebo se jedná o distribuci pro jinou zemi? Pro zákazníky je tato informace velmi důležitá zejména kvůli případným reklamacím. Informace najdete přímo na stránkách nápovědy Heureky. Ve feedu tuto informaci uvádíte pomocí atributu PARAM, hodnotu zadáváte do atributu VAL. Výsledek vypadá takto:

  • <PARAM><PARAM_NAME>DISTRIBUCE</PARAM_NAME>
    <VAL>CZ</VAL></PARAM>
  • <PARAM> <PARAM_NAME>DISTRIBUCE</PARAM_NAME>
    <VAL>EU</VAL></PARAM>
  • <PARAM> <PARAM_NAME>DISTRIBUCE</PARAM_NAME>
    <VAL>mimo EU</VAL></PARAM>
  • <PARAM> <PARAM_NAME>DISTRIBUCE</PARAM_NAME>
    <VAL>neznámá</VAL></PARAM>

Sekce, kde se zobrazuje na Heuréce označení původu distribuce, najdete zde. (Převažuje elektronika a hry).

Přehled dvou eshopů na Heurece s vyznačením distribuce.

U koho to raději koupíte?

Modrá a zlatá pečeť Ověřeno zákazníky

overeno_zakaznikyKlasickou modrou pečeť už určitě znáte. Zlatá pečeť je mladší sestřička, jejíž získání má přísnější podmínky. Pokud se podíváte do nápovědy Heureky, zjistíte, že potřebuje mít:

  • za období posledních 90 dní dostatečný počet respondentů a to v řádu stovek hodnocení
  • minimálně 97% doporučení za posledních 90 dní
  • pokud ve sledovaném období % doporučení klesne na 95% a méně, je e-shopu certifikát automaticky odebrán

Více o pečetích a certifikátech najdete na blogu Heureky.

Dostupnost produktů

  • Uvádí se v tagu DELIVERY_DATE, tag AVAIABILITY již není podporován.
  • Dostupnost produktů se kontroluje při registraci e-shopu (jsou i pravidelné kontroly!).
Lepší je mít data v pořádku, v opačném případě se to odrazí na recenzích.

Lepší je mít data v pořádku, v opačném případě se to odrazí na recenzích.

 

heureka-dostupnost-produktu

V dostupnostním feedu lze posílat i to, kolik kusů máte na prodejně.

Cena kvality, Cena popularity a Cena Heureky

Heureka organizuje každoročně soutěž ve třech kategoriích Shop roku – Cena kvality, popularity a cena Heureky. Vítězný e-shop si pak může na svoje stránky umístit ikonu patřičného certifikátu. Vzhledem k tomu, jak je Heureka známá mezi lidmi, mohou mít tyto certifikáty pro e-shopy konkurenční výhodu. Kompletní informace k jednotlivým soutěžím najdete zde.

Chybí vám kategorie ve stromu Heureky?

Strom Heureky se neustále rozšiřuje o nové kategorie. I tak se může stát, že vám bude v jejich stromu chybět relevantní kategorie, která by vyjadřovala charakteristiky vašeho produktu. V tomto případě se obraťte na podporu Heureky (podpora@heureka.cz) a požádejte o aktivaci nové kategorie. Určitě se nesnažte produkt zařadit do alternativní kategorie, která s relevantní kategorií nemá nic společného.

Heuréka ignoruje váš PRODUCTNAME?

Možná se vám stalo, že Heureka nespárovala produkt, k němuž ve feedu uvádíte atribut PRODUCT i PRODUCTNAME. Stává se tak tehdy, když jsou od sebe hodnoty příliš odlišné, např.:

  • <PRODUCT>Samsung i900 + pouzdro</PRODUCT>
  • <PRODUCTNAME> Mobilní telefon Samsung i900</PRODUCTNAMNE>

V tomto výše psaném případě nemusí dojít ke spárování. Správný tvar atributu PRODUCT, který zvýší šanci na spárovanost, by v tomto případě měl být:

  • <PRODUCT>Mobilní telefon Samsung i900 + pouzdro</PRODUCT>
  • <PRODUCTNAME> Mobilní telefon Samsung i900</PRODUCTNAMNE>

Jak na unikátní URL u variant produktů?

Možná že i váš e-shop je nastaven tak, že na jedné stránce (unikátní URL) máte uvedeny všechny varianty produktu. Ve feedu pak odkazujete přes jednu URL u všech variant. Pomoci vám může jednoduchá úprava URL generované do feedu. Stačí, když do URL uvedete tzv. slepý znak. Díky němu vznikne unikátní URL pro každou variantu produktu, i když se fyzicky nachází na jedné a té stejné stránce e-shopu. Příkladem může být obuv jedné barvy, ale různých velikostí:

  • http://vaseshop.cz/vyrobce-boty-cervene/#1 (pro variantu velikosti 39)
  • http://vaseshop.cz/vyrobce-boty-cervene/#2 (pro variantu velikosti 40)
  • http://vaseshop.cz/vyrobce-boty-cervene/#3 (pro variantu velikosti 41)

Koutek značky

Možná jste už zaregistrovali, že značky mají na Heurece svoje speciální stránky. Na nich se nachází veškeré zboží, které spadá pod tuto značku. Pokud patříte mezi výhradní dovozce či přímo výrobce této značky, můžete se o tento koutek značky starat. Péče spočívá v tom, že na Heureku nahráváte obrázky produktu, editujete jeho popisky a parametry, vkládáte videa. Přístup k editaci produktů pak máte přímo přes fulltext či koutek značky Heureky. Koutek značky je vždy na adrese znacka.heureka.cz (např. shock-doctor.heureka.cz).

Ukázka koutku značek

Ukázka koutku značky Shock Doctor.

Buďte autorizovaným prodejcem

Pokud patří váš e-shop mezi autorizované prodejce nějakého zboží, které inzerujete na Heurece, využijte této výhody a promujte se tak i v katalogu Heureky. Aktuálně je tato služba zpoplatněná, a to částkou 2 000 Kč/měsíc pro 1 e-shop.

Drobná informace, která může ovlivnit nákup.

Drobná informace, která může ovlivnit nákup.

Pár dodatečných bodů na závěr

  • Poměr návštěv ve free a placeném režimu je 1:9, tzn. v placeném režimu vám přijde 90% uživatelů ze 100%, co přišli na Heureku.
  • Heureka má nově upravené logo a vizuální styl. Nově ji najdete v Liberci.
Sídlo Heureky v Liberci

Sídlo Heureky v Liberci.

  • Eshopů na Heuréce je cca 35 000, z toho přibližně 30% využívá placený režim.
  • HeurekaPoint – aktuálně je zapojeno přes 4 500 obchodů. 12 poboček je u nás, jedna na Slovensku. Slovensko se bude o další 4 rozšiřovat.
  • Den dopravy zdarma bude opět na podzim. V minulém roce se zapojilo 926 obchodů, obrat těchto e-shopů byl v rámci akce 181.5 milionů. Objednávky vzrostly do počtu ten den o 380% oproti předchozímu dni.
  • Pokud neznáte výrobce či značku, uveďte alespoň brand/název svého eshopu. Minimalizujete tak nesprávné spárování.
  • Podle EAN kodů se páruje pouze v kategoriích Knihy, Filmy, Hudba, Průvodci, Učebnice.
  • Do názvu produktu uvádějte výrobce či značku. Slouží to k lepšímu spárování. Uvedení výrobce v tagu Manufacturer používají jen pro zařazení pod filtr výrobcev katalogu. Je tedy nutné výrobce uvádět vždy i v tagu PRODUCTNAME.

heureka - manufacturer

Na Heurece Roadshow Brno zaznělo spoustu dalších informací, pro které už zde nemám prostor a které zazněly i loni (Párování, Heureka košík) tyto informace najdete v minulém reportu zde). Každopádně pokud se o Heureku zajímáte, toto školení navštivte. Máte zde totiž možnost hovořit přímo s lidmi z Heureky, vzít si na ně kontakt a potíže ohledně vašeho e-shopu a Heureky vyjednávat přímo s nimi. Aktuální termíny najdete na http://sluzby.heureka.cz/napoveda/heureka-skoleni-2014/.

S kým se na Heuréka Roadshow 2015 potkám za rok?

S kým se na Heuréka Roadshow 2015 potkám za rok?

Závěrem bych chtěla ještě upozornit, že od 15.5.2014 budou zvýšeny ceny za proklik ve všech kategoriích. Aktuální ceník najdete zde.

Petra Mikulášková
Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Petra
    Mikulášková


    Specializuji se na práci se zbožovými srovnávači Heureka.cz a Zboží.cz. Využívám přitom zkušenosti z vedení vlastního e-shopu i ze spolupráce s desítkami klientů. Ovládám nejen nástroje pro biddování a úpravu XML feedů, ale také Google Analytics. Snadno tak zjistím, v čem děláte chybu a pomůžu vám ji vyřešit. A společně zvýšíme vaše tržby. Více o mně…