Pro spoustu e-shopů jsou příjmy ze zbožových vyhledávačů poměrně zajímavým zdrojem. Úpravami XML feedu můžete podpořit tržby, které vám tento kanál nese. To stejné platí i s úpravou ceny za proklik. A kdo tyto věcí umí? To jsem se dozvěděla od Vladimíra Přichystala, obchodního ředitele agentury Besteto.cz.
Besteto.cz jakožto marketingová agentura více používá termín optimalizátor inzerce na vyhledávačích zboží. Tato osoba se zaměřuje na to, aby inzerce na zbožových vyhledávačích přinášela vyšší zisk. Základem toho je kontrola nastavení účtu, provádění biddingu a úpravy XML feedu.
Pokud budete vybírat vhodného optimalizátora inzerce, určitě se dívejte po referencích. Dalším rozhodujícím prvkem jsou dosažené výsledky, které vám reportuje. Tento člověk by měl taktéž posoudit, jaké úpravy je potřeba udělat pro to, aby měly vliv na tržby.
Nejzákladnější balíček služeb, který si u této agentury můžete objednat, je v rozsahu 4 hodin, spočívá v optimalizaci inzerce pro Heureku a Zbozi.cz. Zahrnuje v sobě audit XML feedu a kontrolu nastavení účtu. Získáte taktéž seznam doporučení pro další zlepšení inzerce na zbožových vyhledávačích. V případě dlouhodobější spolupráce získává klient měsíční reporty, agentura hlídá dobíjení kreditu na zbožových srovnávačích, provádí bidding a další dohodnuté práce (např. může spustit inzerci na menších srovnávačích – Google nákupy, Hledejceny a Srovnáme).
Každý klient, který využije optimalizace inzerce na zbožových vyhledávačích, poskytuje přístupy do administrací srovnávačů, dále také dle možností přístupy do Google Analytics. Podstatné je i definování produktů a značek, které jsou pro klienta stěžejní (např. nejvíce prodejné). Zde je optimalizaci inzerce uvolněn větší časový prostor.
Prvotní výsledky optimalizace jsou vidět cca po týdnu od realizace. Další výsledky jsou pak viditelné v řádu dnů. V případě jednorázové optimalizace získává klient přehled provedených úprav. Pokud se jedná o hlubší spolupráci, získává klient každý měsíc reporty v podobě tržeb, dosažené spárovanosti produktů a také další přehledy, co si vyžádá.
Člověk, který teprve začíná s optimalizací inzerce, nemusí mít podrobnější rozhled jako ten, co už pracoval pro více klientů s odlišným prodejním sortimentem. Mezi tyto začátečnické chyby patří třeba uplatňování stejných postupů optimalizace inzerce u odlišných druhů zboží. Na optimalizaci inzerce na zbožových vyhledávačích totiž neexistuje návod a každý prodejní sortiment je unikátní, proto i optimalizace je pokaždé jiná.
Taktéž je důležité si uvědomit, že změny názvu zboží mají vliv na spárovanost, proto je třeba k nim přistupovat obezřetně a neprovádět je pokud možno např. v období sezony či těsně před ní.
Tam, kde nelze dělat zásahy do XML feedu přímo v administraci e-shopu, používají Mergado. Dále pracují např. se Sortiment report (výstup Heureky.cz). Vedle toho nahlíží do Google Analytics a tabulek přehledu spárovanosti zbožových srovnávačů.
Informace k optimalizaci inzerce vám poskytne blog Besteto a Mergado. Vhodné je sledovat i nápovědu zbožových srovnávačů (nápověda pro Heuréku) (nápověda pro Zboží) a novinky (blog Heuréky), které publikují. Pokud to nebude dostačující, je na místě navštívit nějaké školení, které se týká optimalizace inzerce. Přehled aktuálních školení agentury Besteto.cz najdete na www.besteto.cz/skoleni.
TIP: V nápovědě zbožáků najdete 95% toho, co potřebujete znát pro optimalizaci inzerce.