Heuréka odstartovala sérii školení (seminářů), kde prezentuje novinky, jak na správné párování produktů a efektivní nastavování cen prokliků, Heuréka košík či to, jak se mají měřit konverze. Právě na toto školení v Brně jsem si zašla a co jsem se dozvěděla?
Pro začátek musím pochválit dobré občerstvení a také metodické materiály. Každý nemá totiž po ruce tužku a blok, navíc od Heureky dostanete kompletní prezentaci na papíře. Pokud chcete pochopit hlouběji princip fungování tohoto srovnávače, určitě si na školení zajděte. Je vhodné zejména pro e-shopaře a také pro agentury a marketéry, kteří se věnují práci se srovnávači.
Odpolední přednášení začalo sérií novinek Heureky z letošního roku v podání Radky Haasové. Možná, že jste některé z nich už zaznamenali.
Obchody poblíž: Vyplníte-li v administraci Heuréky informaci o vaší pobočce a doplníte k ní i GPS souřadnice, dozví se zákazník, jak daleko to má do obchodu, kde si chce produkt zakoupit.
Zobrazení průměrné doby dodání u detailu obchodu: Data se berou z dotazníku Ověřeno zákazníky. Pokud máte eshop s delší dodací lhůtou (např. zakázková výroba), můžete si vyjednat odesílání dotazníku až po 25 dnech od uskutečnění objednávky přes Heureku. Standardní doba odeslání dotazníku je po 10 dnech.
Výběr do oranžovém boxu: Aby se eshop dostal do oranžového boxu, potřebuje certifikát Ověřeno zákazníky. Umístění taktéž ovlivňuje bidding (nastavování cen za proklik), cena produktu a jeho dostupnost (bez uvedení skladové dostupnosti se nelze do oranžového boxu dostat!).
Nastavení ceny prokliku se podílí na řazení produktů v oranžovém boxu. Pokud je shop v oranžovém boxu, tak se nově propisuje i do boxu pod ním (cena za kliknutí je stejná, jako v oranžovém boxu).
Přehled shop systémů: Heuréka udělala seznam eshopů, které podporují různé funkce Heuréky. Při výběru poskytovatele eshopu se nezapomeňte podívat i na tento přehled.
XML reporty z měření konverzí: Administrace vašeho eshopu na Heurece vám umožňuje stahování reportů z měření konverzí.
Povinné zveřejňování ceny za dopravu: Cenu můžete nastavit v administraci Heureky (záložka Ceny dopravy) nebo posílat přímo v XML feedu. Údaje v XML feedu mají přednost před nastavením v administraci.
Heuréka průvodce pro e-shopy: Nápovědu pro e-shopy najdete v administraci Heureky v levém menu dole. Pokud zde nenajdete odpověď na váš dotaz, teprve pak kontaktujte podporu Heuréky.
Statistiky výsledků dotazníku Ověřeno zákazníky: Najdete v záložce Ověřeno zákazníky – Statistiky výsledků dotazníku. Nyní snadno dohledáte, který zákazník vám dal negativní doporučení. S tímto zákazníkem pak můžete v zájmu zlepšení vašich služeb dále pracovat (např. mu zavoláte a zeptáte se ho, co se mu na nákupu nelíbilo).
Pozn. přístup do statistik mají pouze eshopy, které mají službu Ověřeno zákazníky zavedenou.
TIP: Pokud máte nějakou vlastní otázku do zasílaného dotazníku, lze ji do dotazníku přidat. Více najdete v administraci na záložce Ověřeno zákazníky
Rozšíření poboček Heuréka Pointu: Nově jsou pobočky v Českých Budějovicích a v Ústí nad Labem. Plánuje se Jihlava a Zlín. Na Slovensku je jediná pobočka v Bratislavě, zde je v plánu otevřít dalších 4-5 míst.
Konec tagu AVAILABILITY: Od 1.6. již Heuréka přestala tento tag zpracovávat. Dostupnost ve dnech můžete uvádět pouze pouze v tagu DELIVERY_DATE.
Informace o zákazníkovi přímo u recenze: U recenzí je již přímo vypsáno, který zákazník učinil objednávku.
Alexandra Čermáková názorně na příkladech ukazovala, jak funguje párování do katalogu Heuréky. Nejdůležitějšími tagy jsou CATEGORYTEXT a PRODUCTNAME.
U CATEGORYTEXT používejte celé názvy kategorií z Heuréka stromu (např. <CATEGORY_FULLNAME>Heureka.cz | Auto-moto | Autodíly | Alternátory</CATEGORY_FULLNAME>). Pokud nenajdete vhodnou kategorii, nesnažte se produkt vložit do jiné kategorie. Zároveň nezapomínejte udávat v XML feedu celou adresu z tohoto stromu (Elektronika | Televize | LCD televize), někdy to totiž není ze strany XML feedu shopu plně jednoznačné (Nářadí = dětské hračky nebo Profi).
PRODUCTNAME uvádějte nejlépe ve tvaru Výrobce – produktový kód (název). Bohužel kvůli nesprávnému názvu produktu pak dochází k tomu, že příliš obecné názvy produktů k sobě najednou napárují v katalogu odlišné produkty.
Klasické EAN kódy mají také stále svůj vliv, protože napomáhají spárovanosti (povinné jsou pouze u několika kategorií (Knihy, Filmy, Hudba, Učebnice, Průvodci). Nicméně doplnění tagu EAN pomáhá pouze k rychlejšímu zatřídění produktů, nikoli 100% zařazení!
Přehled o aktuální spárovanosti produktů ukazuje administrace e-shopu na Heuréce. Úpravu věnujte vždy těm produktům, které se nachází v tabulce v části Ignorované kategorie a Nespárované produkty. Právě u těchto položek je třeba zkontrolovat výše psané dva tagy a dodatečně je upravit.
Pokud jsou některé z vašich kategorií shopu v sekci Ignorované kategorie, tak jsou všechny kompletně všechny produkty v rámci této kategorie taktéž ignorované. Může ale nastat výjimka v případě 100% shody názvu. Dále také pokud uděláte nějakou změnu v názvu položky, tak dochází k opětovnému spárování položek! Více o správném párovaní položek naleznete v nápovědě Heuréky.cz na http://sluzby.heureka.cz/napoveda/pruvodce-heurekou-pro-eshopy.
Nemá-li váš e-shop certifikát Ověřeno zákazníky, nastavování cen prokliků je pro vás ztráta času. Bez vlastnictví tohoto certifikátu nemáte možnost používat tzv. bidding (ovlivňování pozice inzerátu v oranžovém boxu pomocí úpravy ceny za proklik). Pokud tento certifikát máte, pak můžete nastavovat ceny za prokliky buď pomocí tagu HEUREKA_CPC v XML feedu pouze pro jednotlivé produkty, nebo přímo v administraci na úrovni jak kategorií, tak položek. Pokud používáte obě dvě varianty, přednost má vždy administrace.
Měříte konverze z Heuréky i mimo Google Analytics?
Většina z účastníků na tento dotaz odpověděla nesouhlasně. Samotná administrace Heuréky také umožňuje sledovat konverze, a to dokonce na úrovni kategorií a položek. K tomu stačí plná implementace kódu a klíče pro měření konverzí. Na základě toho pak můžete zobrazovat i XML reporty s aktuálními údaji o počtu objednávek, nastavených cenách za proklik apod.
Pokud jste byli na (Ne)konferenci o zbožových vyhledávačích, tak vám tato část semináře nic nového nedá. Opakuje se zde to, co už zaznělo na (Ne)konferenci. Pro zopakování uvádím, že do Heuréka košíku se mohou zapojit pouze e-shopy, které mají certifikát Ověřeno zákazníky. Současné zpracování umožňuje napojení skrze API i bez API. Kdo nevyužívá API, musí všechny objednávky spravovat ručně přímo v administraci Heuréky. A to v případě několika desítek objednávek denně jen z Heuréky bývá časově náročné.
K ověření toho, jak vám bude model Heureka košík vyhovovat, postačí napojení bez API. Pokud se vám osvědčí, je na místě zauvažovat nad napojením přes API, protože to přináší mnohem větší možnosti (zejména odstraňuje správu objednávek v administraci Heureky – stavy objednávek vyřizuje přímo ve svém systému a do Heureky se přenáší). Více najdete v nápovědě na Heuréce.
Pár poznatků k Heuréka košíku:
Vzhledem k nízké ceně 290 Kč a informacím, které zde získáte, toto školení za to stojí. Navíc máte možnost položit specifické dotazy, které denně zaznamenáváte při práci s Heurekou.