Je to v podstatě „opětovný marketing“ v PPC systémech – obsahové síti. Je způsobem, jak se svým zákazníkům připomínat na správném místě ve správnou chvíli a současně jak poznat jejich potřeby prostřednictvím pozorování jejich chování na internetu.
Jak asi víte, existují takzvané cookies, což jsou soubory, které se ukládají na vašem počítači a zaznamenávají informace o tom, na jakých stránkách jste byli, co jste tam dělali, co jste si prohlíželi a podobně. A tyto informace jsou využitelné právě v remarketingu.
Remarketing v PPC systémech není zas tak stará věc. Zejména na Googlu. Spočívá v tom, že se vaše reklama zobrazuje lidem v závislosti na tom, jestli už na vašem webu byli a co na něm dělali.
Určitě jste měli už pocit, že vás nějaký web pronásleduje – přišli jste například na Youtube a viděli jste tam jejich bannery. Říkali jste si nejspíš, jak můžou vědět, že právě vy chcete televizi? Nebo možná chodíte na motoristický magazín a na jiných webech vám vyskakují reklamy na auta.
Co z toho vyplývá? Díky cookies si můžete nadefinovat, že člověk, který přišel na váš e-shop a zajímal se o nákup televize (vložil ji do košíku a objednávku nedokončil), uvidí na internetu v obsahové síti právě vaše inzeráty s televizí. Využít remarketing můžete také tak, abyste vyloučili reklamu pro nové nebo stávající zákazníky. Například můžete stávajícím zákazníkům zakázat zobrazování reklamy, která je určena pro nové potenciální zákazníky.
Remarketing je tedy o tom, že nabízíte služby a zboží zákazníkům, které už trochu znáte z jejich chování na vašem e-shopu a na základě toho, co na vašem webu udělali, se jim snažíte nabídnout nejvhodnější zboží či službu.
Remarketing relativně dobře funguje při rychlém rozhodování zákazníků o koupi. U zboží, které si člověk vybírá několik týdnů (například nábytek, automobil apod.), bude jeho hledání zaznamenáváno často na více různých prohlížečích. A v každém tom prohlížeči se vytváří nové cookies, což je právě tím problémem. Při dlouhodobějším výběru zboží totiž nezřídka využíváme prohlížečů více – doma, v práci, na telefonu a podobně, a jsme tak pokaždé zaznamenáni jako nový uživatel. V těchto případech je tedy remarketing jen málo uplatnitelný.
Doporučuji remarketing spíše pokročilejším uživatelům PPC, už samotné nastavení je velký oříšek. Vždy se vyplatí spolupracovat s PPC konzultanty, kteří již mají zkušenosti a dobře vám poradí.
Využíváte remarketing? Jaké zkušenosti s ním máte?